آتش سوزی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون | مرز دوغارون تعطیل شد-راهبرد معاصر

آتش سوزی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون | مرز دوغارون تعطیل شد

فرماندار تایباد گفت: نشتی یکی از تانکر‌های حمل سوخت عامل آتش‌سوزی ظهر امروز در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 05
کد خبر: ۲۵۳۳۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ ​مهدی شیردل با بیان اینکه در ساعت ۱۳ و ۴۸ دقیقه ظهر امروز اتفاق افتاده است، افزود: در این حادثه سه تانکر افغانی حامل سوخت و یک تانکر ایرانی حامل سوخت که در محوطه تخلیه بارگیری سوخت مشغول تخلیه و بارگیری بودند دچار حریق شدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه چهار نفر نیز دچار سوختگی سطحی شده بودند، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و کمک‌های شهر‌های معین خوشبختانه آتش‌سوزی مهار شده است.

فرماندار تایباد با اعلام اینکه تانکر‌های حمل سوخت آماده خروج از کشور به سمت افغانستان بودند، افزود: با توجه به اینکه در لحظات اولیه نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند آتش سوزی در کمتر از دو ساعت مهار شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این حادثه تلفات جانی نداشتیم و صدمات وارد شده به افراد سطحی و در محل مداوا شدند، تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های پیش بینی شده به مکان‌های فراهم شده در استقبال از زائران اربعین خسارتی وارد نشده است.

شیردل خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته زیرساخت‌های لازم برای مواجه با چنین بحرانی‌هایی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون فراهم شده است.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که توانستیم آتش‌سوزی را به موقع مهار و از سرایت آن به مخازن سوخت جلوگیری کنیم وجود همین زیرساخت‌ها بوده است.

شیردل با بیان اینکه امکانات و تجهیزات لازم در گمرک و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون فراهم شده است، اذعان کرد: اگر این امکانات نبود قطعاً آتش‌سوزی تبعات بدتری را در پی می‌داشت.

وی با اشاره به اینکه اکنون منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تعطیل است، افزود: تا اطلاع ثانوی بخش مخازن سوخت تعطیل است.

فرماندار تایباد با تقدیر از فرمانداری‌های خواف و تربت جام و شهرداری‌های تایباد کاریز که در مهار و خاموش کردن آتش کمک داشتند، خاطرنشان کرد: برای مهار این حریق آتش‌نشان از ایستگاه‌های شهر‌های معین، هرات و تایباد به محل اعزام شدند.

گمرک دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد و تایباد نیز در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار